Da presidenten var litt rådvill om hva han skulle skrive om websiden til årsrapporten for 2015, tilbød jeg meg å skrive noen ord. 

Det viser seg at alt jeg skrev ble i meste laget for årsrapporten, der kommer det til å komme en veldig forkortet versjon, men styret synes dette var såpass interessant og ønsker at informasjonen skal være tilgjengelig for almennheten. Jeg ble derfor forespurt om jeg kunne publisere alt her på websiden. Derav denne artikkelen.

Om www.brevduesport.no

Totalt i 2015 har det i følge one.com (vår host) vært:

Hits: 2.184.011

Files: 1.852.964

Pages: 513.131

Visits: 81.116

KBytes: 211.618.375

Er dere nyskjerrig på hva det vil si kan man lese mer om dette her: https://www.one.com/en/product/statistics

 

Annonsører har i 2015 vært:

DapiRace, 1 år, antall clicks: 3325 - 0.66% 

Lyssand Bygg & Betong, 1år, antall clicks: 728 - 0.16%

Pigeon Paradise, 1 år, antall clicks: 1037 - 0.21%

Pigeon Vitality, 1 år, antall clicks: 849 - 0.17%

Pigeon Tracker, 1/2 år, antall clicks: 516 - 0.23%

Team Femhøje: 1 år, antall clicks: 2023 - 0.43%

 

Mest besøkt er sider på www.brevduesport.no: 

NBF Resultater 2015: 12.048 treff

NBF Resultater 2014: 4.690 treff

Resultater Gruppe 1 2015: 3.223 treff

Resultater Gruppe 6 2015: 3.162 treff

Resultater Gruppe 8 2015: 2.701 treff

Det har publisert nyheter/ referater/ resultater etc. på siden hver måned utenom mars.

Diverse nyheter fra våre annonsører har også blitt publisert på websiden og sosiale medier, dette for å gjøre det mer attraktivt å annonsere på vår side.

 

Sosiale Medier

 

Facebook

Norges Brevdueforbund ( https://www.facebook.com/NorgesBrevdueforbund/?ref=hl

Der har vi per i dag 901 likes og er per i dag den sosiale plattform hvor vi har flest tilhengere.

 

Twitter 

NorgesBrevdueforbund @brevduesport (https://twitter.com/brevduesport  )

Der har vi per i dag 127 følgere 

 

Google+ 

Norges Brevdueforbund +BrevduesportNorge ( https://plus.google.com/u/0/+BrevduesportNorge )

der har vi bare 8 followers, men 7451 visninger 

 

Sosiale medier brukes først og fremst for å trekke brukere til websiden - ikke motsatt.

Når en nyhet eller lignende postes på websiden deles dette på Facebook, Twitter og Google+ med link til nyheten/ websiden hvor brukeren da tas fra feks. Facebook til websiden

Har opplevd en veldig positiv effekt av dette, det kommer raskt mange treff på nyheten i motsetning til dem nyheter/ saker der dette ikke er gjort.

I år har også vinneren på hvert slipp som er sendt til webredaktør blitt gratulert på sosiale medier, med link til gruppas resultat side på websiden.

Jeg sitter igjen med et inntrykk av at dette er populært blandt medlemmene.

Oppfordrer alle medlemmer som er tilstede på Facebook, Twitter og Google+ til å «like», «kommentere» og «dele» postene mest mulig, det vil bidra til å øke rekkevidden og synligheten av postene «våre.» Gratis og enkel markedsføring med andre ord. 

Sosiale medier er også en glimrende måte for brukerene å komme i kontakt med «oss» på.  Her kan brukrene enkelt stille spørsmål, det er da viktig at vi er «på nett» og svarer så fort som mulig. Det er viktig å bruke nettvett.

Alle som sitter i styret (som er på Facebook) har samme mulighet som webredaktør til å poste innlegg på Facebook siden, det er også mulighet for dette på Twitter og Google+  dersom styremedlemmene skulle ha ønske dette.

Jeg sitter igjen med et inntrykk av at gruppene har vært veldig flinke til å sende inn resultater fortløpende i år, fortsett sånn! smile

Det er også noen medlemmer som har sendt meg kommentarer om «ting» som virker på dataen, men som ikke har fungert på Ipad og lignende, det er veldig bra at dere sier i fra om sånne ting, jeg har ikke tilgang på alle «mobile devices» og får derfor ikke testet ut alt selv. www.brevduesport.no oppdateres stadig og følger med tiden (så godt jeg får til), det vil derfor være noen med gamle datamaskiner og lignende som kanskje kan oppleve at ting ikke fungerer optimalt, rett og slett fordi at deres system er utdatert.

Jeg har også blitt gjort oppmerksom på skrivefeil og lignende, setter også veldig stor pris på at dere sier i fra om dette, fortsett med det! smile

 

Avslutningsvis ønsker jeg alle et godt nytt år og takker for godt samarbeid i 2015.

 

Marianne Walente

Webredaktør, Norges Brevdueforbund.