Årsmøte ble avholdt i Brædstrup, Danmark 11/11 – 2018.

Styret ble gjenvalgt med Jan Inge Våge, formann, Tom Corneliussen sekretær og Gunnar Hatlelid økonomiansvarlig.

Dommerklubben består av 6 dommere. I tillegg av styrets medlemmer er Lars Corneliussen, Knut Austreim og Knut Inge Krogsæther autoriserte brevduedommere i NBF dommerklubb.

Jan Inge Våge og Tom Corneliussen er ansvarlige i sportslig utvalg.

Dommerkurs ble i denne sesong arrangert i Danmark i samarbeid med den danske dommerklubben.

Alle seks dommere reiste til Jylland fredag 9/11 2018 med fly. Bil ble leid på Billund flyplass.

Avtale om slagbesøk var gjort med Anders Brøbech, så ferden gikk først til hans privat bolig og dueslag. Positivt og hyggelig besøk. Deretter reiste vi til Brædstrup hvor vi møtte medlemmer av den danske dommerklubb. Lunsj og deretter innledende kurs og opplegg for seminaret ble presentert.

Lørdag 10/11 ble det avholdt bedømmelse av duer med grupper bestående av både danske og norske dommere. En nyttig og lærerik gjennomgang av bedømmelser, litt ulike måter ble avdekket. Stort sett enighet på de fleste punkter. Alle dommere var enig om stort utbytte av denne dommer samling og inspirerende for fortsatt dommerarbeide.

NBF president Stein Thorsen var ikke tilstede ved vårt årsmøte, men hadde sendt dommerne et skriv med forskjellige innspill som han ba oss presentere under årsmøte. Også med en hilsen til den danske dommerklubb. På kvelden ble seminaret avsluttet med en hyggelig middag og sosialt samvær.

Søndag 11/11 ble dommerklubbens årsmøte avholdt.

Følgende utstillinger har blitt avholdt i 2019 :

12 januar i Haugesund: Gr.9 og 14 Dommere: Knut Inge Krogsæther og Jan Inge Våge.

12 januar i Bergen: Gr.5 og 6 Dommere: Gunnar Hatlelid og Knut Austreim.

12 januar i Fredrikstad: Gr.1-4-7-12 Dommere: Lars Corneliussen og Tom Corneliussen.

12 januar i Stavanger: Gr.18 Dommer: Jan Inge Våge.

25-27 januar i Fevik, landsutstilling. Dommere: Gunnar Hatlelid, Knut Austreim og Lars Corneliussen.

Dommerklubben har registrert en synkende interesse for utstillinger i de siste år. Landsutstillingen ser dommerklubben på som viktig for Brevdue-Norge, en samlende aktivitet i vinter-sesongen. Noen av utfordringene ligger sannsynlig vis i transport av duene fra en landsdel til en annen.

Dommerklubben savner resultater fra landsutstillingen fra både 2017 og 2018 publisert på NBF hjemmeside. Dette er også viktig for utstillere. Dommerklubbens økonomi er tilfredsstillende.

Sekretær

Tom Corneliussen